Aktuellt 2019

Vår egen dag
Lördagen den 4 maj 2019, kl. 08:00-14:00

Infaller på Lions loppmarknad i Nossebro. Vi finns och säljer våra plantor, lotter med mera. Den som vill delta med egna växter är välkommen!

Esunga trädgårdsdag
Söndagen den 19 maj 2019, kl. 10:00-14:00

Vi ses vid Essunga Bygdegård/gamla skola där vi säljer plantor, buskar, lotter med mera. I år har vi glädjen att presentera Sara Brenne Artwork and Garden, Nyhagens trädgård och plantskola som också kommer finnas på plats och sälja växter. Mer information om Sara och Magnus verksamhet kan du läsa om på deras hemsida https://www.brenne.se/

Bussresa till Halland
Fredagen den 31 maj 2019, avresa kl. 08:00 från Gustavsplatsen i Nossebro

Snart är det dags för årets bussresa och den här gången bär det söderut.

Vi börjar på Hjälmeskulla Handelsträdgård utanför Kungsbacka https://www.hjalmeskulla.com/

Därefter åker vi till Lennart Pettersson i Heberg och tittar på hans 2 000 m2 stora privata trädgård med damm, stenmurar, perenner, solhattar, liljor med mera.

Vi fortsätter till Linda och Daniel Andersson i Träslövsläge där återbruk är ett av ledorden i deras oas: trädgård i blåsigt läge, stort växthus, orkidéer, damm, ruin, brunn med rökmaskin, fontän, mycket perenner och ateljé med träkonst.

Finns det tid och ork så har vi fler pärlor på gång :-)

Glöm inte ta med fikakorg till förmiddagskaffet! Lunch äter vi 'på stan'.

Föranmälan till någon i föreningens styrelsen senast den 25 maj.

Pris 400 kronor för medlem och 450 kronor för icke medlem. I priset ingår lunch, inträde och bussresa.

Varmt välkomna att hänga med oss i Essunga Trädgårdsförening!