Aktuellt 2018

Sommaraktiviteter i föreningen

Torsdag 28 juni åker vi på kvällsutflykt till Vara och besöker först Eskil Forslund och därefeter Else-Marie Abelsson privata trädgårdar. Vi ses på Gustavsplatsen i Nossebro kl. 17:30 för gemensam avfärd och samåkning i egna bilar. Ta med fikakorg ☕ Ingen föranmälan krävs.

Torsdag 5 juli åker vi på en eftermiddagstur för besök i en privat trädgård i Timmersdala och därefter Melldala trädgård. Kanske vi hinner med och orkar ytterligare en privat trädgård i Axvall. Samling på Gustavsplatsen i Nossebro kl. 14:30 för gemensam avfärd och samåkning i egna bilar. Ta med fikakorg! ☕ Ingen föranmälan krävs.

Söndag 15 juli är det Mötesplats Trädgård och vi tillbringar dagen hos Eva på Kållö i Fåglum där vi säljer lotter och värvar medlemmar samtidigt som vi njuter av den fina trädgården och hjälper till att sälja av växterna.

Lördag 21 juli är det dags för föreningens andra (och sista!) bussresa för säsongen! Vi ses på Gustavsplatsen i Nossebro klockan 08:00 för avresa mot Fristad där vi besöker Birgitta och Thomas Brissman i deras privata, blott 4-åriga oas med rumsindelningar. Därefter fortsätter vi till Sven Arne Kallin i Dalsjöfors och hans privata trädgård med surjordsväxter. Sven Arne drar upp ovanliga växter från frö! Efter lunch på golfrestaurangen i området så åker vi till Zita och Jozsef i Ambjörnarp och njuter av deras privata trädgård som innehåller bland annat en Tibetansk meditationsplats. Glöm inte fikakorgen! ☕
Anmälan till Eva på tel 0512-541 08 senast 17 juli.
Medlemmar 300 kronor och givetvis är icke-medlemmar också varmt välkomna men betalar då 350 kronor.

Varmt välkomna alla att följa med på våra event!

Händer i närheten:

Söndag 1 juli öppnar många sina privata trädgårdar runt om i Sverige för besök under eventet 'Tusen Trädgårdar'. Kom och inspireras och dela kunskap; en dag då trädgårdsglädje står i fokus! För program och deltagande trädgårdar besök www.tradgardsriket.se/tusen-tradgardar-2018
och sök på kommun.

I augusti fortsätter vi med fler kvällsaktiviteter - håll utkik för mer information!

Vi ses i sommar!